Effie Ödül yarışmasına tüm dünya çapında katılan finalist ve kazananların verileri analiz edilerek belirlenen Effie Etkililik Endeksi, en etkili bireysel ajanslar, bağımsız ajanslar, ajans ağları, ajans holding grupları, markaları ve reklam verenleri listeliyor. Global ajansların yanı sıra Türkiye’den de birçok reklam ajansının dahil olduğu Bağımsız Ajanslar kategorisinde, Türkiye’den girmeyi başaran tek PR ajansı MPR oldu. Halkla ilişkiler sektöründeki başarılı çalışmalarıyla ulusal ve uluslararası pek çok ödüle layık görülen MPR, geçtiğimiz yıl gerçekleştirilen Effie Ödülleri’nde danışmanlık hizmeti verdiği McDonald’s ve Akyürek Pazarlama’nın projeleriyle Altın ve Bronz ödüllerin sahibi oldu. Gezide ayrıca Pınar Et tarafından 825 milyonuncu McDonald’s köftesi de üretildi. 40 milyon kilograma eşit olan 825 milyon adet köfte, 4 Eyfel Kulesi ağırlığına denk geliyor. Ayrıca köfteler yan yana diziliğinde Ekvator çizgisini iki kez dolanıyor.
Kısaca MPR
Meral Saçkan tarafından 1994 yılında kuruldu. Türkiye’nin pazarlama yönelimli ilk halkla ilişkiler şirketi olan MPR, müşterilerine ayrıca, kurumsal iletişim, iç iletişim, risk ve kriz yönetimi, medya ilişkileri, sürdürülebilirlik ve KSS, etkileyicileri etkileme yönetimi, konu ve gündem yönetimi, dijital iletişim, etkinlik ve sponsorluk yönetimi konularında hizmet veriyor. Ulusal ve uluslararası pek çok ödülün sahibi olan MPR, PR NET’in ve İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği İDA’nın kurucularındandır. Bu nedenle halkla ilişkiler sektörünün uluslar arası standartlara taşınmasına ve ölçülebilir bir iletişim disiplini olmasına öncülük etmiştir. MPR’ın müşterileri arasında Ambalaj Sanayicileri Derneği, AND Anadolu Gayrimenkul, Cathay Grup, Darüşşafaka Cemiyeti, KPMG, İnci Holding, İgdaş, Katılım Emeklilik, Konya Şeker, McDonald’s, McDonald’s Çocuk Vakfı, My Executive, Oti Holding, Rahmi M. Koç Müzesi, SerTrans Logistics, Tesco Kipa, Türkiye Hazır Beton Birliği, Whirlpool Corporation gibi kendi sektörlerinin en büyük kurumları yer almaktadır.